Wedstrijdverslag MO15-1

Zaterdag 30 september

Jong Brabant - V.V. Rijsoord

Door Tessa Jager, Tess Jerins en Ilse Boekhout

De competitie in Tilburg heeft zo zijn voordelen, gezelligheid in de auto met leuke muziek en onze mascotte Boris.

Aangekomen bij Jong Brabant was het al gelijk een feestje, de zon scheen en de supporters hadden er er ook zin in. Dan kan de warming-up beginnen. Terwijl de basisspeelsters zich klaar maken en de laatste tips van de trainers ontvangen, schieten de wissels Sherena in.

Klokslag 13 uur kan de wedstrijd beginnen. De tegenstanders lieten er geen gras over groeien en namen de leiding. Na 25 minuten kwam Rijsoord MO15-1 op 1-0 achterstand. Na het tegendoelpunt kwamen de meiden van Rijsoord erachter dat ze feller terug moesten vechten. Na twee minuten achter te hebben gestaan kwam er een voorzet van Senna de Rooij op Tess Jerins. Zij schoot hem links onder in de hoek, goal!!! En daar was de 1-1.

Dit smaakte naar meer voor de meiden. Vier minuten na de gelijkmaker werd de 1-2 gescoord door Tess Brinkhuis. De bal belande in Tess haar voeten, vanaf dat moment was de keepster kansloos. Geweldig, 1-2 staat op

de teller, dat voelt toch een stuk veiliger.  Nu was het de taak voor de meiden om door te pakken en ons doel dicht te houden. Dit koste ons veel moeite. Na een mooie voorzet van  Zoëy richting Tess Brinkhuis scoort Tess de 1-3. En twee minuten later gaan we met een blij gevoel de kleedkamer in.

Na tips en tops van de trainers gaan we weer fris en fruitig (bedankt voor het fruit Sherena ) het veld op.

De tweede helft begon moeizaam en viel ons zwaar. Er waren minder kansen en we kregen meer tegenstand dan in de eerste helft, maar onze verdediging hield zich ontzettend goed staande. Gelukkig haalde Tessa vijf minuten voor het einde, de bal nog net van de doellijn af. Vijf minuten later klonk het eindsignaal.

Een bijzonder bedankje voor onze vlagger Robert-Jan en natuurlijk onze coaches Johan en Patrick. Na de nabespreking in de kleedkamer trakteerde Shienna chips voor haar 16e verjaardag. Onze middag in Tilburg eindigde met een Brabants worstenbroodje, dat was het voordeel.😉

Veel voetbalgroetjes van Tessa, Ilse en Tess Jerins en een poot van onze mascotte.🐾

Geen wedstrijdverslagen gevonden